august 12

Am încercat in linii mari atât in primul articol despre meseria de traducător cât şi în cel de al doilea articol scris despre tema meseria de traducător să explic ce şi cum şi ce se mănâncă şi de lucrurile sunt aşa cum sunt. Ei bine se pare că sunt unii freelanceri pentru care chestia asta e doar o joacă, un hai că mai fac şi eu ban de un suc.

Zilele trecute căutam în disperare un traducător de portugheză. Am dat search pe net şi am găsit câţiva pe diferite site-uri de profil. Am luat prima care mi-a picat sub ochi şi am sunat. Era o doamnă/d-şoară şi s-a simţit foarte lezată că eu îmi permit să o deranjez pe EA din concediu. Fată dragă hai să ne înţelegem Româneşte:

1. când îţi laşi datele de contact pe un site îţi asumi responsabilitatea sunatului, eu nu am un glob de cristal să ghicesc când eşti tu în concediu şi să nu te sun. Dacă vroiai să nu fii deranjată deloc, de nimeni, trebuia să îţi închizi telefonul.

2. dacă încerci să prosperi în ceva, când te sună o tanti ca mine, care se presupune că sunt clientul, nu urli că tu eşti la mare, la soare şi eu sunt nesimţită că te sun (vezi punctul 1 de mai sus). Poţi măcar să ai bunul simţ să îmi frumos că tu eşti în concediu şi vei reveni la muncă pe data X şi să te sun atunci.

3. nu draga mea, noi birourile nu suntem autoritatea supremă de exploatare. Voi aveţi vină că acceptaţi preţurile de dumping impuse. Şi nu, nu ai dreptul să urli la mine pentru că ai citit tu pe nush ce forum că birourile sunt rele. Ştiu că în România spiritul de turmă e puternic, dar încearcă să îi rezişti.

4. decât să te apuci de ceva că e trendy sau pentru că ai auzit tu că s-ar câştiga din treaba asta (se câştigă, dar nu cu atitudinea asta) măcar ai un minim de decenţă şi învaţă să vorbeşti cum trebuie când te sună cineva.

 

Şi da mai ştiu că oricum nu o să îţi pese de articolul astă că tu oricum ai clienţi şi te doare undeva. Nu draga articolul asta nu e pentru tine -  e pentru tinerele speranţe care încep să facă ca tine şi sper ca măcar ele să înveţe ceva.

În momentul în care vom învăţa că cel mai important factor al unei afaceri este CLIENTUL, poate… poate lucrurile vor merge mai bine.